استقبال کانون‌هاي مساجد گيلان از دهه کرامت با برگزاري جشن ويژه " مادران و دختران"

استقبال کانون‌های مساجد گیلان از دهه کرامت با برگزاری جشن ویژه " مادران و دختران"

تاریخ انتشار : ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
حجت الاسلام حاجتي گفت: اعضاي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان با برگزاري جشن " مادران و دختران" به استقبال دهه کرامت مي‌روند.

به گزارش روابط عمومی ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور از استان گیلان، حجت الاسلام رضا حاجتی مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان امروز (سه‌شنبه،11 اردیبهشت) در جلسه استانی ستاد دهه کرامت به ریاست آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه دهه مبارک کرامت یکی از سه دهه شاد مذهبی به همراه دهه ولایت و دهه مهدویت است اظهارکرد: این دهه، ظرفیت این را دارد که به عنوان موسمی جذاب و موثر، برای عملیات فرهنگی و اثرگذاری اجتماعی در اولویت برنامه‌ریزی‌ها قرار گیرد.

 

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین خصوصیات این دهه مبارک، نام گذاری آن با عنوان « کرامت» است افزود: این ایام برخلاف دیگر ایام که اغلب مناسبت محور هستند، محتوا محور است.

 

حجت الاسلام حاجتی تاکید کرد: بسترسازی گفتمان در این ایام، نیازمند فهم درست از نیازها و دغدغه‌های روز جامعه، موقعیت زمانی و مناسبت‌های ایام دهه کرامت و البته عمق معنایی و ابعاد مفهومی این نام پر مسما است.

 

وی شعار محوری این ایام را «با شما سربلندیم، الامام، عزّ المومنین» اعلام کرد و گفت: معرفت‌افزایی، هم‌افزایی، مشارکت‌های مردمی، نوآوری و رسانه‌ای از اصول حاکم بر برنامه‌های این ایام است و باید پیوست رسانه‌ای فعالیت‌ها را مورد توجه قرار دهیم.

 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان زیست عفیفانه و حجاب، خانواده محوری و نگاه تمدنی اسلام به جایگاه زن و دختر را اولویت محتوایی این دهه اعلام کرد و بیان داشت: الگوی متعالی که اسلام در مورد زنان دارد باید اولویت همه برنامه‌ها باشد زیرا نگاه اسلام به زن متعالی است.

 

وی از برگزاری سه ویژه با محوریت خانواده و زنان در کانون‌های مساجد استان خبرداد و گفت: اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان با برگزاری جشن " مادران و دختران" در روز چهارشنبه( 19 اردیبهشت) به استقبال دهه کرامت می‌روند.

 

حجت الاسلام حاجتی اضافه کرد: در این مراسم کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با برگزاری جشن، از دختران موفق مسجدی تجلیل خواهند کرد.

 

وی جشن " ویژه دختران" در 21 اردیبهشت را از دیگر برنامه‌ها اعلام کرد و بیان داشت: "مسجد محله کرامت" جشن بزرگ خانوادگی است که در مساجد با مدیریت و مشارکت مردمی 31  اردیبهشت ماه  برگزار می‌شود.